24 września 2013

MĄKA SOJOWA - JAK ZROBIĆ JĄ W DOMU?

08:00

Share it Please
Witajcie!

Kiedyś poprosiłam mamę, żeby kupiła mi opakowanie soi. Niestety nie sprecyzowałam ile jej chcę i dostałam kilogram. 
Dlatego teraz raz na jakiś czas przygotowuję coś z soi, było już domowe tofu, kotlety sojowe a dziś będzie domowa mąka sojowa, na dniach zaś ciasteczka z jej użyciem : )

Zapraszam!


Propozycję wykonania mąki w ten sposób znalazłam na blogu VeganRomance.

Co będzie potrzebne by otrzymać 400g mąki?

-ziarna soi- 2 szklanki (po 200ml)
-woda- ok. 2 l
-soda oczyszczona- płaska łyżka

Jak wykonać?

1. W garnku zagotowujemy wodę, dosypujemy do niej sodę oczyszczoną, mieszamy.
2. Gdy woda wrze dosypujemy ziarna soi i gotujemy z uchyloną pokrywką przez 25 min.
3. Odcedzamy, przelewamy zimną wodą. Następnie ziarna osuszamy za pomocą ręcznika lub czekamy aż wyschną.
4. Soję rozkładamy jedną warstwą na blaszce i suszymy w piekarniku w temp. 95 st.C (użyłam trybu: termoobieg). Czas suszenia zależy od wilgotności ziaren, u mnie było to 70 minut. Ziarna mają być suche i dość kruche.
5. Soję studzimy a następnie mielimy. Ja użyłam blendera jak zwykle, ale może być młynek : )

To wszystko na dziś.

Używacie mąki sojowej?

Pozdrawiam Was,
Beata