14 września 2013

FOOD FORUM nr 2, CZYLI CO ZWRÓCIŁO MOJĄ UWAGĘ

16:51

Share it Please
Witajcie!

Dziś mam dla Was kilka słów na temat drugiego numeru FOOD FORUM.
Będzie to oczywiście subiektywna ocena i recenzja treści, które mnie zainteresowały, więc proszę mieć na uwadze, że każdemu może podobać się coś innego : )

www.food-forum.pl

Kolejny numer czasopisma (o którym pisałam również tutaj) znów mnie nie zawiódł, nawet pomimo tego, że przyglądałam mu się baczniej ze względu na poprzednie nieprzychylne komentarze.

Bardzo podoba mi się profil tego czasopisma i pomimo tego, że sporo jest w nim treści, które znam, to są i takie, które mnie zaskakują i skłaniają do dalszego zgłębiania wiedzy w tym temacie.

Przechodząc do rzeczy, w tym numerze możecie przeczytać m.in. o alergiach pokarmowych, żywieniu kobiet w ciąży, o żywieniu w chorobie Parkinsona , o suplementach dla sportowców itd.

Artykułów jest naprawdę sporo a samo czasopismo ma ponad 200 stron. Dlatego skutecznie umiliło mi wczorajszą podróż z Krakowa do Poznania : )

Co mnie zainteresowało w tym numerze?

Przede wszystkim zwróciłam uwagę na alergie pokarmowe, bo to plaga naszych czasów. Obecnie bardzo dużo mówi się o alergiach, dzięki czemu nasza świadomość jest o wiele wyższa i nasze postępowanie wobec nich też jest inne. Dlatego warto zwiększać wiedzę na temat diet hipoalergicznych,eliminacyjnych, hipoantygenowych itd, bo takie postępowanie jest w stanie uchronić nas przed alergiami lub pomóc w ich leczeniu.

Kolejnym artykułem, który zwrócił moją uwagę były suplementy wykorzystywane w sporcie. Bardzo fajny i przydatny temat. Szczególnie zainteresował mnie podział suplementów na 3 grupy: na te rekomendowane dla sportowców, warte spróbowania oraz takie, których skuteczne działanie w sportach wysiłkowych nie zostało potwierdzone. Informacji na ten temat nigdy dość : )

Artykułem, który również zwrócił moją uwagę było występowanie zaburzeń miesiączkowania spowodowanych niedostatecznym bilansem energetycznym. Autorka artykułu wskazała w nim kilka czynników mających wpływ na występowanie tego typu zaburzeń oraz przybliżyła w jaki sposób powstają.

Food Forum w każdym numerze daje nam garść ciekawostek na temat nowych projektów realizowanych w dziedzinie żywienia. W tym numerze możemy przeczytać o sokach przecierowych owocowych wzbogacanych w likopen, pozyskiwany z pomidorów oraz o erytrolu, czyli naturalnym słodziku produkowanym przez UP we Wrocławiu.

W tym numerze nie zabrakło również artykułów z psychologicznym podejściem do dietetyki. Możemy w nim przeczytać o problemach dietetyków w pracy z pacjentem otyłym. Ja te problemy znam i z nimi walczę na co dzień, ale osoby, które zaczynają dopiero swoją przygodę z dietetyką mogą zobaczyć z czym przyjdzie im się zmierzyć :)

Warto również polecić artykuł o zespole policystycznych jajników, który obecnie bardzo często występuje a w przypadku tej jednostki chorobowej dieta ma naprawdę duże znaczenie.

Hmm.. tak się właśnie spostrzegłam, że mogłabym wskazać jeszcze sporo artykułów, które mnie zainteresowały, ale nie będę tego robić, bo chciałabym usłyszeć również od Was, co się Wam spodobało, co zainteresowało a na jakie treści nie zwróciliście uwagi.

Pozdrawiam Was,
Beata