13 sierpnia 2013

FOOD FORUM - CZASOPISMO SPECJALISTYCZNE O ŻYWNOŚCI I ŻYWIENIU

07:00

Share it Please
Witajcie!

Bardzo często pytacie mnie o czasopisma o żywieniu, ale bardziej specjalistyczne i poruszające bardziej złożone tematy. W weekend za sprawą mojego gościa (dziękuję Piotrek) miałam okazję przyjrzeć się dokładnie FOOD FORUM. Jeśli chcecie wiedzieć, co o nim myślę, to czytajcie dalej ; )



Zazwyczaj podchodziłam dość sceptycznie do czasopism żywieniowych, szczególnie tych, które można zakupić w kiosku. Taką prasą interesowałam się przed studiami a im dalej w las tym informacje były zbyt ogólne a jeszcze częściej z błędami. Właściwie to były tylko zbiory ciekawostek pod postacią gazety, jednak kupowałam je czasami jeszcze ze względu na przepisy na odchudzone dania : )

Gdy rozpoczęłam studia przerzuciłam się na czytanie numerów Bromatologii i Chemii Toksykologicznej, Medycyny Praktycznej oraz Żywność.Nauka.Technologia. Brakowało mi jakiegoś takiego specjalistycznego magazynu a tu proszę jest. Wiosną tego roku wydano pierwszy numer FOOD FORUM.

Jest to kwartalnik, który możemy zakupić w Empiku lub zamówić sobie prenumeratę papierową lub elektroniczną, czyli od wyboru do koloru.

Gdy ten numer wpadł mi w ręce pierwszą rzeczą, którą sprawdziłam był skład redakcyjny, który bardzo mnie ucieszył, tym bardziej, że z niektórymi współtwórcami czasopisma miałam przyjemność mieć zajęcia.
Następnym krokiem było przyjrzenie się spisowi treści i okładce a tam same smaczki, zresztą jak sami widzicie na zdjęciu:
-Co dietetyk może mieć w gabinecie?
-Jajo, czyli naturalny lek.
-Żywienie na choroba nowotworowa.

Oczywiście mam świadomość, że wiele osób interesujących się żywieniem posiada sporą wiedzę na tematy poruszone w tym czasopiśmie, ale cieszy mnie to, że będzie pewne rzetelne źródło, które będzie zbierało te wszystkie ciekawostki, nowości i specjalistyczna wiedzę w jednym miejscu.

W tym numerze znajdziecie również artykuły o żywieniu w przewlekłej chorobie nerek, żywieniu sportowców z nastawieniem na sporty walki, o kandydozie, przegląd diet świata, o antyoksydantach, o żywności funkcjonalne i wiele wiele innych.
Numer jest naprawdę pokaźny i jest kilka naprawdę dobrych artykułów.

Oczywiście znalazły się również tematy, które mnie mniej zainteresowały, głównie ze względu na to, ze akurat tej dziedzinie żywienia przyglądałam się już dokładnie i dany tekst akurat nic nowego nie wniósł, ale były również takie, które naprawdę miałam ochotę przeczytać i to zrobiłam ; )

Oprócz żywienia sportowców, moją uwagę zwrócił również tekst z przeglądem diet świata przygotowany okiem dietetyka i wskazanie tych potencjalnie najlepszych i najzdrowszych.
Ciekawie przygotowane były również teksty o żywieniu w różnych jednostkach chorobowych, jednak akurat te miałam dobrze omówione podczas studiów jak i poza nimi a wiedzę  i tak zdążyło już zweryfikować życie : )
Zainteresował mnie również artykuł o jajkach i projekt OVOCURA (jajka nowej generacj)i. Więcej o tym projekcie możecie przeczytać sobie na przykład tu.

W tym numerze znajdziecie również informacje z psychologii żywienia a dokładniej o otyłości i skutkach z nią związanych, ale właśnie z psycho-socjologicznego punktu widzenia, no i o celiakii, włącznie z rozpiską dozwolonych, niedozwolonych produktów itd.

Szczerze polecam, naprawdę dobre czasopismo i mam nadzieję, że utrzyma się na rynku i będzie cieszyć się sporym zainteresowaniem. Tym bardziej, że dietetyków wciąż przybywa a świadomość Polaków w dziedzinie żywienia jest coraz większa (wciąż za mała, ale widać jakiś progres).

A Wy czytaliście FOOD FORUM? Jakie były Wasze wrażenia?

Pozdrawiam Was,
Beata.