5 lutego 2015

MIX SAŁAT Z CIECIERZYCĄ

11:01

Share it Please
Witajcie,
przyjechałam wczoraj do domu rodzinnego a tu biało i zimno. W dużym mieście aż tak nie widać zimy a tu przeciwnie, wszystko zasypane i oblodzone. Nie wiem, czy mi jeszcze wypada w tym wieku, ale mam wielką ochotę wybrać się na sanki. Czas to przemyśleć :D.
A teraz do rzeczy, obiecany przepis na najprostszą sałatkę świata, czyli mix sałat z ciecierzycą.




Składniki (rodzinna miska sałaty :D)
- ciecierzyca (pół opakowania)
- opakowanie mieszanki sałat (roszponka, rukola, sałata lodowa itd.)
- sos winegret (3 łyżki oliwy, łyżeczka musztardy, łyżeczka octu winnego, łyżeczka miodu - najlepiej zrobić to w szczelnym opakowaniu i dynamicznie wstrząsając do momentu połączenia się składników) lub olej smakowy 
- ewentualnie pomidorki koktajlowe


1. Ciecierzycę namaczamy przez około 10 godzin. Następnie gotujemy przez około 1,5 godziny na średnim ogniu. W trakcie możemy wymienić wodę, by nie pływały w niej żadne niepotrzebne dodatki powstające w trakcie obróbki. Nie solimy.


2. Mieszankę sałat możemy sami skomponować lub kupić gotową. Ja troszeczkę poszłam na łatwiznę i kupiłam gotowy produkt :D. Do sałaty dodajemy wcześniej przygotowaną ciecierzycę i ewentualnie pomidorki koktajlowe, jeśli takie mamy gdzieś pod ręką. Całość polewamy przygotowanym sosem winegret lub olejem smakowym.


GOTOWE!



Pozdrawiam Was,
Patrycja