17 października 2014

JABŁECZNIK OWSIANY

21:06

Share it Please
Witajcie!

Ostatnio tyle się dzieje, że w sumie nadążam, ale z niczym się nie wyrabiam : D
Cierpi na tym niestety blog a tym samym Wy, drodzy czytelnicy. Jest mi bardzo przykro i dokładam wszelkich starań, by to zmienić, potrzebuję jedynie trochę energii od Was. Prześlijcie mi ją proszę! :)


Dziś mam dla Was przepis na jabłecznik owsiany tzn. w zdrowszej wersji : ) Musicie wybaczyć mi jakość zdjęcia, ale akurat nie dysponowałam w jednym czasie aparatem i ciastem, więc zdjęcie wykonałam telefonem albo kalkulatorem, jak kto woli :)


Składniki na okrągłą blaszkę o średnicy 26cm:

SPÓD:
-płatki owsiane- ok. 300g
-mąka pszenna pełnoziarnista- szklanka
-masło- 2 łyżki
-jajko r.L- 2 szt
-słodzidło np. cukier trzcinowy/miód/stewia [w przypadku cukru trzcinowego- 1 łyżka]

NADZIENIE:
-jabłka słodkie- u mnie 5 średnich
-cynamon- szczypta
-imbir w proszku- szczypta
-skórka otarta z jednej cytryny
-słodzidło- w przypadku cukru trzcinowego- 2 łyżki

KRUSZONKA:
-płatki owsiane- 100g
-masło- łyżka
-słodzidło- w przypadku cukru trzcinowego-łyżka

Przygotowanie:

1. Płatki owsiane mielimy bądź miksujemy w blenderze na pył. Przesypujemy do miski, dodajemy mąkę, roztopione i przestudzone masło, jajka oraz słodzidło. Całość wyrabiamy, aż ciasto uzyska jednolitą konsystencję i wyklejamy nim blaszkę.
2. Jabłka myjemy i obieramy. Następnie ścieramy na tarce o grubych oczkach i przekładamy do garnka. Dusimy je pod przykryciem z pozostałymi składnikami, aż się rozpadną. Studzimy a następnie wykładamy na wyklejoną ciastem blaszkę.
3. Płatki owsiane na kruszonkę mielimy bądź miksujemy w blenderze na pył. Następnie mieszamy z miękkim masłem i słodzidłem. Mają powstać takie posklejane "grudki", którymi posypujemy wierzch naszego ciasta.
4. Ciasto wkładamy do nagrzanego do 180 st.C piekarnika i pieczemy ok. 30 min.

Gotowe :) Mam nadzieję, że wypróbujecie a potem prześlecie zdjęcia Waszych wypieków.

Pozdrawiam Was,
Beata