12 sierpnia 2014

MUS JABŁKOWY

12:34

Share it Please
Witajcie, 
dzisiaj rano postanowiłam zrobić sobie mały trening, tym razem wybrałam pobliski las, który za dziecka znałam prawie jak "własną rękę". Niestety nie przewidziałam jednego, a dokładnie tego, że przez lata mogło się dużo zmienić  i w rezultacie - zgubiłam się, dlatego też przepis dodaję z lekkim opóźnieniem. Powrót trochę mi zajął, jednak dzięki temu miałam czas na przemyślenia i uporządkowanie w głowie niektórych spraw, których ostatnimi czasy trochę się nagromadziło. 
A wracając do obiecanego wczoraj przepisu, muszę Wam powiedzieć, że mój domowy mus jabłkowy, zawsze przywołuje u mnie dobre wspomnienia. Kojarzy mi się tak domowo i może dlatego tak bardzo lubię go robić :D.



MUS JABŁKOWY (około 2-3 słoiczki)
- 2-3 kg jabłek (ja użyłam szampion)
- łyżka miodu
- łyżeczka cukru (może być zwykły, brązowy lub trzcinowy)
- cynamon

1. Jabłka obieramy ze skórki, następnie przekrawamy na pół, aby usunąć gniazdo z nasionami i kroimy w kostkę.

2. Przygotowane jabłka umieszczamy w garnku ze 100 ml wody i gotujemy na małym ogniu do momentu całkowitego rozgotowania się owoców, często mieszając. Pod koniec dodajemy miód,cukier i cynamon, wszystko dokładnie mieszamy. Jeśli pozostały nam w musie cząstki jabłek, najlepiej rozgnieść je tłuczkiem do ziemniaków - w każdym razie ja tak robię, wtenczas powstaje nam jednolita masa :D

GOTOWE!




Mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu domowy mus jabłkowy i od teraz będziecie już do niego często wracać :D

Pozdrawiam Was,
Patrycja