11 stycznia 2014

PAPRYKA FASZEROWANA

15:21

Share it Please
Witajcie,
ostatnio myśląc o kolejnym przepisie dla Was, postanowiłam trochę poeksperymentować. Wpadłam na pomysł zrobienia papryki faszerowanej, aczkolwiek w innym wydaniu. Zastąpiłam tradycyjny mięsny farsz - rybnym z dodatkiem ziemniaków, dość szokujące połączenie, ale w rezultacie bardzo smaczne. W planach mam jeszcze jedną modyfikację przepisu, więc niedługo również pojawi się na blogu.




Papryka faszerowana 
- 2 papryki czerwone
- 2 płaty ryby, może być jeden większy ( ja użyłam mintaja)
- 4  średnie ziemniaki 
- 1 jajko
- ząbek czosnku 
- przyprawy

1. Przygotowanie farszu rozpoczynamy od obrania i ugotowania ziemniaków. Jeden składnik naszego nadzienia jest już gotowy, pozostaje przygotowanie ryby, którą przyprawiamy według upodobań (sól, pieprz) i lekko obsmażamy z dwóch stron, można to zrobić w piekarniku lub ugotować na parze. Teraz będzie potrzebny nam blender do połączenia ze sobą składników -  ryby, ziemniaków i świeżo wyciśniętego ząbka czosnku. Najlepiej robić to na najmniejszej prędkości, by nie wyszedł nam przypadkiem koktajl ziemniaczany :D. Do powstałej masy dodajemy jeszcze jajko i wszystko razem łączymy za pomocą łyżki czy jak kto woli  - rąk. 

2. Przyszła kolej na przygotowanie papryki. Odcinamy górną jej część i wydrążamy ze środka. Nadziewamy  naszym farszem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 30 minut, albo układamy w garnku i zalewamy do połowy ich wysokości wcześniej przygotowanym wywarem warzywnym, gotujemy około 30 minut. Paprykę można podawać z sosem pomidorowym.

I gotowe ! 



Pozdrawiam Was,
Patrycja