15 stycznia 2014

FOOD FORUM #3- CO MNIE ZAINTERESOWAŁO?

23:48

Share it Please
Witajcie!

Dziś jak co kwartał chciałam Wam zdać krótką relację po przeczytaniu kolejnego numeru Food Forum. Jeśli jesteście zainteresowani, to zapraszam : )

www.food-forum.pl
Póki co ukazały się 3 numery tego czasopisma, przeczytałam je wszystkie i uważam, że pismo cały czas się rozwija, tematy są jeszcze ciekawsze a grono autorów coraz szersze, co mnie bardzo cieszy : )

Zobaczmy, co znajdziemy w trzecim numerze:





www.food-forum.pl

Niektóre z tekstów możecie znaleźć na stronie czasopisma lub klikając w ten link.

Jak zwykle przeczytałam całość od deski do deski, jednak w każdym numerze znajduję artykuły, które mnie bardziej zainteresują i takie, które mniej, ale to przecież normalne : )

W tym numerze szczególnie zainteresowały mnie teksty:

1. Moje życie z Hashimoto- nie ukrywam,  że mam do tej choroby indywidualny stosunek, gdyż moja mama na nią choruje, wiec biorąc pod uwagę, że to choroba autoimmunologiczna, to mam duże szanse, by zasilić te grono osób. Poza tym, autorka tekstu opisała w nim indywidualne podejście do diety, które metodą prób i błędów pozwoliły na osiągnięcie sukcesu i jego utrzymanie.

2. Termoregulacja i nawadnianie- teksty o tematyce sportowej interesują mnie szczególnie, gdyż na studiach akurat przedmiot dietetyka w sporcie jest raczej realizowany w małej ilości godzin i przez to na poruszenie wielu kwestii nie ma czasu. Dlatego każdy specjalistyczny artykuł o tej tematyce to dla mnie szansa na poznanie nowych zasad i naukę. 

3. Alergie pokarmowe (dział)- artykułów i wiedzy w tym temacie nigdy nie za dużo, gdyż właściwe podejście do spraw związanych z alergiami i nietolerancjami, które są obecnie plagą naszych czasów jest bardzo ważne.

4. Syndrom gotowości anorektycznej - przyznam szczerze, że o istnieniu tego syndromu nie miałam pojęcia. To znaczy, wiedziałam, że faktycznie w ten sposób zachowuje się wiele pacjentek nim padnie u nich diagnoza w postaci anoreksji psychicznej, jednak nie wiedziałam, ze został on nazwany i że posiada swoje kryteria diagnostyczne.

Poza tym w tym numerze znalazł się również artykuł poświęcony dziwidle (konjac), z którego wykonuje się makarony. W koncjacu  zawarty jest polisacharyd złożony, który absorbuje  wodę i zwiększa swoją objętość. Najprościej rzecz ujmując jest to jedna z frakcji błonnika.

Na koniec chciałabym Wam jeszcze wspomnieć o organizowanej przez Food Forum konferencji:

"ŻYWIENIE W SPORCIE I REKREACYJNEJ AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ"

Więcej na ten temat znajdziecie na stronie kwartalnika lub po kliknięciu w ten link.
Przyznam szczerze, że ten temat mnie bardzo interesuje i chętnie wzięłabym w tej konferencji udział, ale kwiecień jest dla mnie póki co tak odległym terminem, że nie wiem czy akurat będę w stanie pogodzić wszystkie moje obowiązki, ale liczę, że mi się uda i zobaczymy się w Poznaniu.
Póki co nie znam kosztów wzięcia udziału, ale jak będę coś wiedzieć to napiszę : )

A Wam, które artykuły najbardziej przypadły do gustu?

Pozdrawiam Was,
Beata