4 września 2013

WYTRAWNE CIASTO Z OLIWKAMI I MIGDAŁAMI

09:07

Share it Please
Witajcie!

Dziś mam dla Was przepis na pieczywo z oliwkami i płatkami migdałów. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie każdemu przypadnie do gustu, bo jest dość wilgotne i zbite. Jednak ja nie przepadam za wypiekami bardzo puszystymi i zdecydowanie bardziej wolę, gdy mój wyrób jest bardziej zwarty, bo wtedy czuję, że coś jem : )

Zapraszam!



Pomysł na to pieczywko powstał bardzo spontanicznie. Właściwie miały to być muffinki, ale w domu zabrakło wtedy foremek, więc zmuszona byłam użyć keksówki. Jednak długo nie żałowałam mojej decyzji, bo ciasto wyszło naprawdę bardzo dobre.

Składniki:

*suche:

-mąka pszenna pełnoziarnista- 2 szklanki
-soda oczyszczona- łyżeczka
-sól-szczypta
-odrobina curry oraz pieprzu

*mokre:

-mleko- 1,5 szklanki
-olej rzepakowy- 2 łyżki
-jajko r.L - 2 szt

*dodatkowo:

-oliwki zielone- 100g
-płatki migdałów-100g
-ząbek czosnku

Przygotowanie:

1. W jednej misce mieszamy ze sobą składniki suche, w drugiej mokre.
2. Ząbek czosnku i oliwki drobno kroimy.
3. Mieszamy ze sobą zawartość misek, następnie dodajemy czosnek, oliwki oraz migdały i całość mieszamy. Tak by składniki się połączyły. Ciasto przekładamy do keksówki (można ją wyłożyć papierem do pieczenia lub użyć silikonowej)
4. Rozgrzewamy piekarnik do 200 st. C i pieczemy przez około godzinę, do tzw. suchego patyczka.

Gotowe!

Pozdrawiam Was,
Beata