3 czerwca 2013

FRYTKI Z POLENTY

08:35

Share it Please
Witajcie!

Długo zbierałam się, żeby przygotować wreszcie kaszkę kukurydzianą, którą zakupiłam. Aż wczoraj nadszedł ten dzień. Zainspirowana pomysłem koleżanki z roku postanowiłam zrobić frytki z polenty. 
Zapraszam!

Tak naprawdę, to wszystko zależy od tego jakich przypraw użyjecie. Kaszka kukurydziana jest dość nijaka, więc można nadać jej dowolny smak.

Składniki na 2 blaszki:

-kasza kukurydziana-350g
-bulion warzywny- 500ml
-mleko 2%- 100ml
-masło-  łyżeczka
-olej rzepakowy-łyżka
-zioła, ulubione przyprawy- ja wybrałam tradycyjnie zioła prowansalskie, sól i pieprz

Jak przygotować?

1. Bulion podgrzewamy wraz z mlekiem i przyprawami. Gdy wrze dorzucamy kaszę kukurydzianą i gotujemy cały czas mieszając, aż wchłonie cały płyn.
2. Następnie wykładamy ją do prostokątnego opakowania lub do blaszki posmarowanej masłem i odstawiamy na 30 min, aż ostygnie i zastygnie.
3. Wyjmujemy kaszkę z formy i kroimy na małe prostokąciki, takie jak na zdjęciu:


 Układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Skrapiamy olejem, jeszcze raz doprawiamy i pieczemy w piekarniku w temp. 200 st.C przez ok. 20 min, aż będą chrupiące.



Frytki z polenty możemy traktować jako dodatek do obiadu lub dołożyć do nich warzywa i potraktować jako lekko strawne danie samo w sobie : )

To już wszystko na dziś.

Pozdrawiam Was,
Beata