23 marca 2013

PASTA SŁONECZNIKOWA

15:16

Share it Please
Witajcie!

Dziś z przyczyn technicznych relacji "ZMAGANIA Z DIETĄ" nie będzie, ale nadrobimy jutro zaległości :)

Dziś korzystając z okazji chciałam Wam pokazać przepis na pastę słonecznikową, którą już kiedyś pokazywałam na Fb.

Zapraszam!



Co będzie potrzebne?

-słonecznik łuskany- 500g powinno starczyć na słoik o pojemności 200ml
-łyżka oleju- może być rzepakowy, ja użyłam oleju z prażonych orzechów, bo akurat miałam. Nie próbowałam z oliwą z oliwek więc nie wiem, czy jej posmak jest bardzo intensywny.
-2 ząbki czosnku
-szczypta soli




Przygotowanie:

1.Słonecznik prażymy na suchej patelni. Studzimy.
2. Wkładamy do jakiegoś woreczka i lekko miażdżymy tłuczkiem.
3.Wsypujemy do malaksera/blendera, dodajemy olej i czosnek i miksujemy. Najlepiej robić to stopniowo, mieszając co pewien czas, żeby mikser się nie przegrzał.
Na koniec solimy do smaku.


Wkładamy do słoiczka i trzymamy w lodówce, przed spożyciem najlepiej zamieszać całość.

Gotowe!

Pozdrawiam Was i życzę miłej soboty!
Beata