9 grudnia 2012

ŚWIĘTA U BECI

10:45

Share it Please
Witajcie!

Tak jak obiecałam w ostatnim poście, chciałam Wam poopowiadać trochę o Wigilii u mnie w domu... Ten post będzie głównie o jedzeniu, ale tego pewnie się spodziewaliście : )

Święta Bożego Narodzenia należą do moich ulubionych, bo zawsze spędzamy je wspólnie,  za oknem jest zimno, w domu pali się kominek, no i przede wszystkim wigilijne menu jest bezmięsne, więc mam w czym wybierać.

W tym roku z racji przeprowadzki do Krakowa w domu będę dopiero w sobotę przed świętami, co znacząco skraca mi czas na przygotowywanie świątecznych smakołyków, a nie ukrywam, że bardzo lubię to robić : )

Z racji tych ograniczeń niestety w tym roku nie zasypię Was przepisami świątecznymi , będę to robiła w miarę moich możliwości, ale już dziś mogę Wam powiedzieć co przewiduję na święta : )

Potrawy wigilijne:

-karp smażony

-karp pieczony

-łosoś pieczony w dzwonkach

-sałatka śledziowa + ziemniaki

-pierogi z kapustą i grzybami

-barszcz

-uszka

-krokiety z pieczarkami

-ryba po grecku

-śledzie solo w zalewie octowej (koreczki)

-kluski z makiem

-ciasta: sernik z brzoskwiniami, makowiec oraz 3 bit



Na świąteczne dni przewiduję również:

      -sałatkę jarzynową

      -mięsa pieczone: prawdopodobnie jakiś schab ze śliwką, kurczak

-wędliny i kiełbasa wędzona

Niestety zdjęć wigilijnych potraw nie posiadam, ale nadrobię braki podczas tegorocznych świąt : ) Korzystając jednak z okazji, chciałam Wam pokazać serniki, które najczęściej piekę, pierwszym z nich jest sernik z brzoskwiniami, który uwielbia moja rodzina. Pierwszy raz robiłam go przed świętami, dlatego teraz bez niego nikt nie wyobraża sobie świąt.

Poniżej wklejam Wam mój przepis, który już jakiś czas temu wrzuciłam na YouTube 



Jest to klasyczny przepis na sernik z brzoskwiniami z chrupiącą kruszonką : )

Często robię również zwykły klasyczny sernik:



lub tak jak ostatnio z mleczkiem kokosowym, myślę, że gdyby dodać do niego na wierzch warstwę bezowo-kokosową to byłby bardziej wyrazisty i chrupiący : )


Na dzisiaj to już wszystko, będę starać się umieszczać na blogu przepisy i zdjęcia w miarę możliwości. Mam nadzieję, że potraktujecie listę potraw jako inspiracje, napiszcie w komentarzach, jeśli chcecie, abym podała Wam przepis na którąś z moich wigilijnych potraw : )

Pozdrawiam Was,
Beata