25 stycznia 2014

ZAWIJAŃCE WARZYWNE A'LA SPRING ROLLS

09:00

Share it Please
Witajcie!

Na moją urodzinową imprezę postanowiłam przygotować kilka przekąsek. Jedną z nich były spring rollsy z sosem czosnkowym.

Jeśli jesteście zainteresowani to zapraszam!

Zainspirowałam się przepisem Pauliny z Kotlet.tv.




Przekąska jest niezmiernie łatwa w przygotowaniu. Wystarczy mieć papier ryżowy, ulubione warzywa, kiełki, no i kilka składników na sos czosnkowy.

Co będzie potrzebne:

-papier ryżowy- ilość w zależności od przewidzianych porcji, ja dam proporcje na 12 springów
-papryka czerwona- ok. 250g
-marchew- 2 średnie sztuki
-ogórek zielony - jeden średniej wielkości
-kiełki rzodkiewki- ok. 100g
-ocet winny- łyżka
-oliwa z oliwek- łyżka
-pieprz, sól

sos czosnkowy:

-jogurt grecki light- 200g
-czosnek- 2 ząki
-pieprz, sól

Jak przygotować?

1. Warzywa myjemy, obieramy i ponownie myjemy. Kroimy w słupki a następnie przyprawiamy pieprzem, solą oraz oliwą i octem. Odstawiamy na godzinę do lodówki.


2. Następnie przygotowujemy po kolei płaty ryżowe. Ja moczyłam po jednym w ciepłej wodzie a gdy były już elastyczne, kładłam na jednym z brzegów po łyżce warzyw, trochę kiełków i zawijałam jak krokiety.
Drugi sposób zawijania bardziej przypominałam torillę tzn. kładłam warzywa tak by lekko wystawały za papier, składałam go następnie na pół tak, żeby przykryć warzywa i rolowałam. Dostawałam wtedy zawiniątko ze zdjęcia głównego.






3. Gdy wszystkie rollsy miałam już gotowe zajęłam się przygotowaniem sosu czosnkowego. Obrałam czosnek, przecisnęłam go przez praskę, następnie wymieszałam z jogurtem naturalnym a następnie przyprawiłam solą i pieprzem. Gotowe!


Gościom smakowało, mam nadzieję, że posmakuje i Wam. Do rollsów spokojnie można dodać awokado lub łososia wędzonego.

Pozdrawiam Was,
Beata