9 kwietnia 2013

BABECZKI Z DOMOWEJ MĄKI OWSIANEJ

08:00

Share it Please
Witajcie!

Dziś zapraszam Was na post o moich niedzielnych babeczkach, przygotowanych z własnoręcznie zmielonej mąki owsianej.

Zapraszam!


Kiedyś  z Adą z Pora Coś Zjeść rozmawiałyśmy o cenie mąki owsianej i o jej dostępności, dlatego pomyślałam, że zmielę sobie własną z płatków owsianych. Można użyć do tego młynka, ale ja posłużyłam się zwyczajnym kielichowym blenderem.

I uzyskałam pył na wzór tego widocznego na zdjęciu. Gdy pomiksujecie chwilę dłużej, to otrzymacie jeszcze drobniejszą mąkę.



Co będzie potrzebne do zrobienia babeczek?

produkty suche:

-mąka z płatków owsianych-szklanka
-soda oczyszczona-łyżeczka
-cukier (można zastąpić stewią)-5 łyżek

składniki mokre:

-mleko 1,5-2%- szklanka
-jajko r.L- 2 szt
-olej roślinny- 3-4 łyżki

+ dodatkowo u mnie groszki z czekolady deserowej (użyłam garści do wszystkich babeczek)


Jak przygotować?

1. Składniki mokre mieszamy w jednej misce, składniki suche w drugiej.
2. Następnie łączymy je, wlewając mokre do suchych.
3. Mieszamy szybko, tylko do połączenia składników.
4. Wypełniamy foremki do 3/4 wysokości i pieczemy w rozgrzanym piekarniku przez ok. 15 min (do suchego patyczka).

Gotowe!

Prosty i szybki sposób np. na niedzielny deser.

Kaloryczność jednej babeczki (z cukrem) to około: 175kcal

Pozdrawiam Was,
Beata