15 grudnia 2015

DESERY BEZ CUKRU #3 PIERNIK

19:44

Share it Please
Witajcie kochani!
Wczoraj dodałam na FB kolejne ciasto bez cukru, tym
razem postawiłam na zmodyfikowane ciasto piernikowe z przepisu 
Moje Wypieki. Zamiast cukru użyłam miodu, super zamiennikiem jest również syrop daktylowy. Swoją drogą coraz bliżej święta, u mnie w domu czuć już bożonarodzeniową atmosferę - może trochę za sprawą tego ciasta. Piękny cynamonowy zapach, zapanował nie tylko w kuchni, nawet w najdalszych zakamarkach można było poczuć ten piękny, świąteczny akcent. To również najwyższy czas na zakup prezentów, ze swojej strony mogę zachęcić do odwiedzenia strony
 bialy-kot.shoplo.com. Może akurat ktoś znajdzie tam coś fajnego, nietuzinkowego dla siebie lub bliskiego. A teraz zapraszam do lektury przepisu :D


SKŁADNIKI:
- 4 łyżki miodu
- 5 łyżek kakao
- 2 szklanki mleka
- 1 łyżka oliwy
- 2 szklanki mąki pełnoziarnistej lub gryczanej
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 2 łyżeczki cynamonu
- 2 łyżeczki przyprawy korzennej
- 1 łyżeczka powideł śliwkowych
- 3 jajka


Krem pomarańczowy
- 100 g chudego twarogu
- 1/3 szklanki mleka
- sok z połówki pomarańczy
- łyżeczka miodu
- łyżka wiórków kokosowych

Na małym gazie podgrzewamy w rondelku miód i kakao, potem dodajemy mleko. Wszystko gotujemy do momentu uzyskania jednolitej konsystencji. Odstawiamy do ostygnięcia. Do wystudzonej masy dodajemy przesianą mąkę z sodą oczyszczoną , cynamonem i przyprawą do piernika. Miksujemy. W drugim naczyniu ubijamy białka na sztywną pianę, następnie powoli dodajemy żółtka. Wszystko razem delikatnie mieszamy. Masę jajeczną dodajemy do rondelka - mieszamy. Ja wykorzystałam okrągłą foremkę o średnicy 18 cm . Pieczemy przez około 40 minut w 180 stopniach.  Po wystygnięciu, wierzch przykrywamy kremem pomarańczowym przygotowanym w blenderze (wszystkie składniki miksujemy na gładką masę).  Smacznego!


ciasto bez cukru
CIASTO PIERNIKOWE BEZ CUKRU


Pozdrawiam,
Patrycja




http://bialy-kot.shoplo.comhttp://bialy-kot.shoplo.com