31 maja 2015

TORCIK BEZGLUTENOWY

15:38

Share it Please

Witajcie kochani,
obiecałam przepis na torcik i słowa dotrzymuję! Zapraszam :D



Torcik bezglutenowy



KREM


- około 200 gramów sera twarogowego (sernikowego)

- 2 łyżki kakao/ czekolada bezglutenowa

- 2 łyżki miodu/ cukru pudru trzcinowego

- skórka pomarańczowa


Wszystkie składniki łączymy ze sobą do momentu uzyskania gładkiej masy. Jeśli wykorzystujemy czekoladę, należy ją wcześniej roztopić a następnie połączyć z resztą składników.

BISZKOPT



Biszkopt przygotowany z lekko zmodyfikowanego przepisu Kasi (Twoja Złota Kolekcja)



- 5 jajek

- 5 łyżek maki gryczanej

- 5 łyżek cukru (najlepiej trzcinowego)

- 1 łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego

- aromat do ciasta pomarańczowy( bezglutenowe są aromaty firmy Libella)



1. Białka ubijamy na sztywno, następnie dodajemy po kolei – cukier, żółtka, przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i aromat. Formę smarujemy tłuszczem lub wykładamy papierem do pieczenia. Pieczemy przez około 35-40 minut w temperaturze 180 stopni (w zależności jakiej wielkości użyjemy blachy)



2. Biszkopt udało mi się przekroić na trzy części, bo piekłam go w małej formie, dlatego wyszedł dość wysoki.  Dwa dolne posmarowałam dodatkowo powidłami śliwkowymi (najlepiej własnymi, a jeśli nie mamy, to użyjmy sprawdzonych) a na to nasz krem kakaowy/czekoladowy. Cały tort dekorujemy resztą kremu, orzechami, owocami, czym tylko nam się podoba.



Gotowe! Mam nadzieję, że przepis się spodoba i będzie dla Was przydatny :D



Pozdrawiam cieplutko,
Patrycja