8 marca 2015

DESERY BEZ CUKRU I TŁUSZCZU

10:27

Share it Please
Witajcie,
obiecywałam przepisy na lekkie desery, więc słowa dotrzymuję, a co więcej idealnie się złożyło, bo dzisiaj dzień kobiet, więc może panowie wezmą sprawy w swoje ręce i przygotują dla pań coś słodkiego :D. 

PS. Nasze serce podbiło brownie z mąki owsianej, jednym słowem delicja :P 






1    Lody bananowe

Składniki:

- 2-3 banany
- 1 łyżka miodu / syropu klonowego/ kremu miodowego o smaku kakaowym
- 1 łyżeczka wiórków kokosowych

Pokrojone w plastry banany wkładamy na około godzinę do zamrażarki, po czym miksujemy w blenderze z wiórkami kokosowymi,  miodem lub syropem klonowym. Ja dodałam łyżkę kremu miodowego kakaowego jako alternatywę zwykłego miodu i wyszło naprawdę smaczne. Jeśli masa jest zbyt gęsta można dodać odrobinę jogurtu naturalnego.



Brownie z mąki owsianej

Składniki:

-1,5 szklanki mąki owsianej (ja użyłam zmielonych płatków owsianych- 1,5 szklanki już zmielonych płatków)
-1 łyżka kakao
-3 kostki gorzkiej czekolady
-łyżka kremu miodowego/ syropu klonowego/ miodu
-łyżka wiórków kokosowych
-¾ szklanki mleka zmiksowanego z bananem
- starta skórka pomarańczy, ja starłam około połowy pomarańczy – lubię wyrazisty smak


Do przygotowania naszego ciasta potrzebne będą dwie miski. W jednej z nich przygotowujemy suche składniki, mianowicie mąkę, kakao, wiórki kokosowe, startą skórkę pomarańczy, kawałki gorzkiej czekolady. Natomiast w drugiej znajdą się mokre składniki, takie jak mleko bananowe, czyli zmiksowane mleko z bananem (może być też rozgnieciony banan i mleko, ale łatwiej mi było to wymieszać) i syrop/ miód lub tak jak ja – krem miodowy. Mokre składniki wlewamy do suchych i wszystko mieszamy. Pieczemy około 15 minut w 180 stopniach, w naczyniu o wymiarach 17x17 lub mniejszym, wtedy ciacho będzie trochę wyższe.
 


Ciastka owsiane

Składniki:

-1,5 szklanki maki owsianej
-2 łyżki powideł śliwkowych
-łyżeczka miodu
-łyżka wiórków kokosowych
-2 żółtka
-szczypta cynamonu
-łyżka kakao

Wszystkie składniki zagniatamy i formujemy małe ciasteczka.  Następnie wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 15 minut. Z tych proporcji wychodzi około 25 sztuk. 




Ptasie mleczko

Składniki:
-1 jogurt naturalny
- szklanka mleka
- około 2 czubate łyżki wiórków kokosowych
- łyżka miodu
- żelatyna


Wiórki kokosowe prażymy chwilę na patelni, do momentu uzyskania złotego koloru, następnie dodajemy je do jogurtu wymieszanego z mlekiem i miodem. Dodajemy ostygniętą żelatynę przygotowaną według instrukcji z opakowania. Rozlewamy do miseczek i wkładamy do lodówki na kilka godzin, aż dobrze stężeje. 
Najlepiej podawać z owocami lub własnym sosem z owoców/ konfiturą. 



KONIEC


Pozdrawiam Was,
Patrycja