23 lutego 2014

GROSZKOWY OMLET

09:15

Share it Please
Witajcie,
przepraszam, że tak Was zaniedbałam, ale od jakiegoś czasu mam bardzo dużo na głowie. Niedługo powinno się to unormować i będę bardziej regularnie dodawać przepisy, mam już przygotowany kolejny obiad na wynos i ciasteczka owsiane, jednak to wszystko po moim powrocie. Dzisiaj obiecany już dawno temu - omlet groszkowy.



Groszkowy omlet (około 4 szt):
- opakowanie mrożonego groszku (niestety nie znalazłam innego)
- 2 jajka
- sól, pieprz
- łyżka mąki (może być zwykła, żytnia itd.)
- łyżka jogurtu naturalnego


1. Z ugotowanego groszku i jogurtu naturalnego robimy w blenderze - pastę, przyprawiamy do smaku.
Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy na sztywną pianę, następnie dodajemy mąkę, żółtka i wcześniej przygotowaną pastę. Wszystko delikatnie mieszamy. Gotową masę przelewamy do małych foremek i pieczemy w piekarniku przez około 25 minut w temperaturze 180 stopni. Oczywiście można omlety usmażyć na patelni, jednak ja postanowiłam zrobić inaczej. Najlepiej podawać z sosem czosnkowym, dla przełamania smaku.



Pozdrawiam Was,
Patrycja