29 lipca 2013

KAWOWE AGARKI

15:22

Share it Please
Witajcie!

Dziś mam dla Was coś, co pewnie nie zasmakuje każdemu i jestem tego świadoma. Jednak na takie upały zimne agarki są w sam raz, po drugie można je zrobić na wiele różnych sposobów i smaków a przygotowanie jest jak zwykle proste : )


Składniki:

-mleko- 250ml
-agar w proszku- 5g (generalnie ja używam go na czuja, bo nie mam praktyki w jego używaniu)
-kawa rozpuszczalna - łyżeczka*
-cukier- łyżeczka/ można zastąpić słodzikiem
-wanilia (esencja waniliowa)

* w tym miejscu dozwolone są różne modyfikacje w zależności od smaku jaki chcemy uzyskać. Można dodać gorzką czekoladę, jakiś sok owocowy itp.

Jak przygotować?

1. Mleko wlewamy do garnka, mieszamy z agarem, kawą, wanilią oraz cukrem i zagotowujemy.
2. Następnie wlewamy do pojemniczków. U mnie to jest plastikowe opakowanie, które zwykle służy mi do wyrabiania lodu. Jednak można go używać także na gorąco.
3. Studzimy i wkładamy do lodówki, aż stężeje.

Gotowe!

Pozdrawiam Was,
Beata