23 września 2012

KULINARNO-ROZRYWKOWA MAPA KRAKOWA!

17:08

Share it Please

Witajcie!







Na początku chciałam podziękować wszystkim, którzy polubili mój profil na Facebook’u. Jest mi z tego powodu bardzo miło : )
Dzisiejszym postem chciałam zapoczątkować cykl KULINARN0-ROZRYWKOWEJ MAPY KRAKOWA (czasami również znajdą się tu miejsca kulturalne i rozrywkowe, które przypadły mi do gustu). Przeprowadziłam się do tego miasta niecałe dwa tygodnie temu i cały czas je intensywnie poznaje i myślę, że jest to najlepsza okazja, by odwiedzać nowe miejsca, lokale, bary, restauracje, puby, kluby itp., które chciałabym Wam później pokazywać, byście wiedzieli gdzie pójść, gdy znajdziecie się w tym uroczym i pięknym mieście.
Na pierwszy ogień idzie pizzeria, pewnie niektórzy z Was pomyślą, że to niestosowne żeby dietetyk polecał miejsca z Fast foodami, jednak ja myślę, że prawdziwa pizzeria to co innego. Uważam, że zrobienie dobrej, na wzór włoski pizzy jest sztuką i taką pizzerie mam właśnie na myśli. Nie chodzi mi tu, o lokale, które dobrej pizzy nigdy nie miały okazji serwować, ale o prawdziwą pizzę, którą zjemy bez sosu, ewentualnie z oliwą, gdyż smaki są tak intensywne i wyczuwalne, że nie potrzebujemy już dodatkowego doprawienia.
Pizzeria CYKLOP mieści się tuż obok Małego Rynku w Krakowie, przy ul.Mikołajskiej. Trafimy tam bez problemu, miejsce jest dobrze oznaczone, a poza tym zewnętrzny wystrój od razu sugeruje nam włoskie klimaty, no może oprócz tych balonów :D
Wnętrze pizzerii to jedno przyciemnione pomieszczenie, gdzie w centralnym punkcie znajduje się prawdziwy piec opalany drewnem. Uwielbiam takie miejsca, gdzie bez problemu możemy obserwować pracę kucharza, który wykonuje swoje obowiązki z niezmierną gracją i profesjonalizmem. Poza tym wnętrze jest bardzo przytulne, aczkolwiek mogłoby być trochę więcej światła i więcej stolików, ponieważ w godzinach szczytu wchodzili co chwilę nowi klienci, którzy musieli czekać na miejsca, a to może być dość stresujące i denerwujące dla siedzących już gości.  W okresie letnim z powodzeniem można korzystać z ogródka, który przywołuję na myśl Toskanię ; )

Tradycyjnie już zamówiłam najprostszą z pizz Margheritę, ponieważ jest moją ulubioną, a poza tym można bez problemu posmakować ciasta, ocenić jakość używanych serów oraz sosu pomidorowego, które są składowymi każdej z pizz.

 


Obsługa w lokalu jest bardzo uprzejma, od razu po wejściu przywitano nas i podano karty, a po niedługiej chwili przyjęto od nas zamówienie.

 

W menu znajdziemy 38 rodzajów pizz w dwóch wielkościach 26cm oraz 32cm, 10 rodzajów sosów, które możemy zamówić z wybranym przez nas makaronem (spaghetti, tagliatelle,penne oraz integrale), ponadto risotto, ravioli, cannelloni, gnocchi oraz sałatki i desery.

Wszystko w  przystępnych cenach, zawsze mogłyby być niższe, ale za taką pizzę, to ja mogę nawet dopłacić : ). 
Dokładne menu, jak i inne informacje można uzyskać na stronie internetowej: http://www.pizzeriacyklop.pl/

Jeśli miałabym ocenić ten lokal w różnych kategoriach, to:

Kategoria
Ilość gwiazdek (max 3)
lokalizacja
***
wystrój
**
obsługa
***
menu
***
jedzenie
***
ceny
**

Lokal oceniam bardzo bardzo dobrze, naprawdę mi się podobał, jedzenie smakowało, obsługa była miła, ceny przystępne, więc nic więcej do szczęścia nie było mi potrzebne.
Już niedługo spodziewajcie się kolejnego posta z kolejnym lokalem lub miejscem rozrywki i moją jakże subiektywną oceną : )

Pozdrawiam
Beata
Ps. Podoba się Wam pomysł kulinarno-rozrywkowej mapy Krakowa?