19 lipca 2012

Placki z cukinii, czyli coś dla łowców sezonowych warzyw!

18:41

Share it Please
Witajcie!

Dziś szybki post o szybkim i tanim daniu z cukinii. Będąc ostatnio na zakupach zrobiłam dokładny research produktów działu warzywno-owocowego i doszłam do wniosku, że w gruncie rzeczy pomimo wielkości stoiska nie mam dużego wyboru. Pomidory tanie, ale bez smaku, ogórki tanie, ale wodniste, jabłka drogie, banany w dobrej cenie, ale kto wie, ile do sklepu jechały? Mój wybór tym razem padł na cukinię, po pierwsze jest właśnie na nią sezon i z łatwością znajdziemy ją w warzywniaku, a po drugie cena sprawia, że się uśmiecham! 

Cukinia to również wartościowe warzywo, skrywa w sobie dużo witaminy B1,B2, C oraz PP. Jest świetnym źródłem karotenu, potasu oraz wapnia. No i ma tylko 16kcal w 100g.



Placki z cukinii -  przepis na 2 osoby (czyli po 5 placków na osobę)

Składniki:
-jedna cukinia- ok. 600-700g
-jajko
-mąka pszenna- ok. 100-150g
-pieprz, sól
-ew.oliwa z oliwek
-soda oczyszczona-łyżeczka


Przygotowanie:

Jak większość moich przepisów jest banalnie proste, wystarczy zetrzeć cukinię wraz ze skórą na tarce o grubych oczkach, następnie dodać do niej jajko, mąkę, sodę, przyprawy i dobrze wymieszać. Smażyć formując małe placki na teflonowej patelni ( można dodać oliwy z oliwek) do uzyskania złocistego koloru.

No i na koniec jeszcze wartość odżywcza jednej porcji:


Smacznego!

Beata