18 listopada 2013

POROWO- ŁOSOSIOWY PLACEK

12:30

Share it Please
Witajcie,

Dzisiaj miałam wielkie plany na obiad. Kupiłam łososia wędzonego, por ……. Miał być omlet biszkoptowy z ciekawym nadzieniem, porowo-łososiowym. Niestety, jak zawsze coś mi przeszkodziło. Telefon i pół godzinki do wyjścia, aczkolwiek nie zrezygnowałam z obiadu. Postanowiłam szybko coś upichcić. I wyszło genialnie. Zdążyłam zrobić i zjeść. Czasami wymyślane na szybko potrawy wychodzą lepiej niż te z przepisu.



Składniki do przygotowania jednego dużego placka:
- ½ pora
- 50 g łososia wędzonego
- jajko
- łyżka mąki
- przyprawy do smaku
- 2 łyżki oleju/masła

Przepis bardzo szybki i prosty. Por szklimy na maślę lub jak kto woli na oleju, do momentu uzyskania miękkości. Można przyprawić do smaku solą i pieprzem (ja dodałam jeszcze curry, żeby por była słodsza, ale to nie jest konieczne). W międzyczasie do miski wbijamy jedno jajko, roztrzepujemy - najlepiej widelcem.
Dodajemy łyżkę mąki, pokrojonego łososia i przygotowaną wcześniej por.  
Wszystko razem łączymy. Smażymy na łyżce oleju, do czasu pełnego zarumienienia obu stron. Gotowe :D

SMACZNEGO!!!