4 lutego 2013

ZAPIEKANKA Z ŁOSOSIEM I SZPINAKIEM

08:00

Share it Please
Witajcie!

Mam nadzieję, że odpoczęliście w weekend i naładowaliście akumulatory na kolejny tydzień : )
Dziś chciałam Wam pokazać zapiekanko-pizzę, którą wczoraj przygotowałam. Jest to zapiekanka ze szpinakiem, łososiem na spodzie pszenno-żytnim.




Co będzie potrzebne?

Ciasto:
-mąka pszenna-200g
-mąka żytnia-200g
-drożdże świeże-40g
-mleko 2%-200ml
-sól
-oliwa z oliwek- łyżka

Wierzch:
-szpinak najlepiej w brykiecie, ja niestety miałam tylko rozdrobniony- 450g
-łosoś surowy-100g
-ser żółty-100-125g
-masło-łyżeczka
-mąka-łyżka (opcjonalnie)
-czosnek, sól, pieprz

Przygotowanie:

1. Mleko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim drożdże. 
2. Do miski wsypujemy mąki, sól, dolewamy rozpuszczone drożdże i wyrabiamy ciasto, tak by odstawało od miski (najlepiej drożdże dolewać stopniowo, żeby nie było ich za dużo). Na koniec wyrabiania dolewamy oliwę, jeszcze chwilę wyrabiamy, nakrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 20min.
3. Po 20 min uderzamy ciasto pięścią, by wypuścić powietrze, wyrabiamy szybko i wyklejamy ciastem blaszkę, ja zrobiłam na takiej z piekarnika.
4. W rondlu rozpuszczamy masło, dokładamy szpinak, dusimy. Następnie wciskamy czosnek, dodajemy sól, pieprz i mieszamy. Na koniec zagęszczamy ewentualnie mąką wymieszaną z odrobiną wody.
5.  Wykładamy szpinak na wyklejoną ciastem blachę, rozdrabniamy łososia i układamy go na szpinaku, następnie całość posypujemy startym serem.




6. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200st. C przez ok. 15 min.



Zapiekanka jest naprawdę dobra, bardzo szpinakowa, więc polecam pod rozwagę fanom tego warzywa!

Miłego tygodnia!

Beata.