28 kwietnia 2012

Czy to możliwe żebym znalazła chleb idealny !?

17:23

Share it Please

Na sklepowych półkach znajdziemy mnóstwo gatunków chleba, począwszy od tych pięknie pachnących, karmelizowanych  i dmuchanych po ciężkie chleby na zakwasie. Nic tylko wybierać i jeść J Ale co wybrać??

Od dawna stojąc przy sklepowych półkach zastanawiałam się, który kupić. Nie jest to prosty wybór!!  Ale chyba znalazłam chleb idealny... : D

Po pierwsze jest to chleb razowy i jest bogaty w witaminy B1, B2, B6, E oraz kwas foliowy. 
Zawiera duże ilości błonnika, przez co szybciej syci.
Po drugie jest dość zbity i wymaga dłuższego żucia, więc w efekcie zjadamy go mniej.
Po trzecie poprawia pamięć i koncentracje.
Po czwarte chroni przed nowotworami (szczególnie jelita grubego).
Po piąte prawdziwy chleb razowy dłużej zachowuje świeżość i nie pleśnieje.

Jako dowód spójrzcie na zdjęcie poniżej. Jest to chleb razowy z nasionami zakupiony tydzień temu. Nadal nadaje się jedzenia i nie spleśniał.



Ponadto jest to jeden z 3 chlebów, które znalazłam w sklepie (oprócz pumpernikla w szczelnym opakowaniu i chleba Graham), który w swoim składzie nie miał sztucznych dodatków, polepszaczy, słodu czy karmelu.

Zobaczcie sami:

Skład: woda, mąka razowa typ 2000 20%, mąka pszenna typ 750, mąka żytnia typ 720, ziarno lnu 10%, ziarno słonecznika 5%, drożdże, sól.

Prawda, że skład wygląda ciekawie !?
Jak na razie to mój ulubiony "sklepowy" chleb, przede wszystkim ze względu na skład, przystępną cenę, dodatek nasion i oczywiście za dostępność w sklepie w pobliżu mojego bloku.

Mam nadzieję, że Wy też macie już swój ulubiony chleb, w końcu to podstawa jadłospisu większości z Nas J