9 czerwca 2014

TARGI DOBREGO JEDZENIA ZIELONA GÓRA

21:44

Share it Please
Witajcie!

W zeszłą sobotę i niedzielę w Zielonej Górze odbyły się Ogólnopolskie Targi Dobrego Jedzenia. Akurat byłam w mieście, więc z Asią z dietetyczka.info wybrałyśmy się na zwiady.


Zielona Góra to małe miasto i w porównaniu z targami odbywającymi się w innych miastach Polski, można rzec, że był to mały event, jednak ja jestem uradowana, że coś takiego ruszyło. Zielonogórzanie chcą dobrego jedzenia, chcą wiedzieć, gdzie je kupić, chcą poznawać producentów, dlatego mam nadzieję, że to pierwsze, ale nie ostatnie takie wydarzenie. 
Atrakcją targów był Grzegorz Łapanowski, który właśnie z Zielonej Góry pochodzi uściślając atrakcją był Grzesiu, Koledzy po fachu i pokaz gotowania ;)



Mam dla Was kilka zdjęć oraz kilka słów o produktach, które wzbudziły moją ciekawość.

1.  1.„Chałwa lniana” od GACADla mnie całkowita nowość, nigdy wcześniej o tym nie słyszałam. Choć mój Tata uświadomił mi, że ten wynalazek popularny był, gdy nic na sklepowych półkach nie było oprócz octu. Chałwa lniana to produkt bezglutenowy charakteryzujący się krótkim procesem produkcyjnym. Dostępna jest w kilku smakach: sezamowa, która do złudzenia imituje tradycyjną chałwę, żurawinowa, kokosowa, cytrynowa oraz orzechowa, która mi chyba najbardziej smakowała.


2.   2. Probiotyki w produktach spożywczych JOY DAY. Są to koncentraty napojów probiotycznych lub już przygotowane napoje probiotyczne o różnych smakach. Probiotyki wywierają bardzo korzystny wpływ na funkcjonowanie mikroflory jelitowej. Produkt sprzedawany jest w ciemnych butelkach, by chronić kultury bakterii zawarte w koncentracie, jedyne, co wzbudziło moją wątpliwość to 12-miesięczny okres trwałości produktu, jednak producent gwarantuje, że przez ten czas produkt będzie pełnowartościowy.

3.    3. Agropaczka  to akurat nie produkt, ale platforma zrzeszająca lokalnych producentów i hodowców z danego regionu oferujących dostarczenie swoich produktów wprost do domu klienta. Bardzo fajna inicjatywa, no bo kto by nie chciał mieć swojskich jajek z dostawą do domu? ;)

4.    4. Stewia natusweet  to produkt oparty na erytrolu a nie jak w wielu sklepowych produktach na maltodekstrynie czy mieszance stewii z aspartamem. Producent oferuje swój produkt pod różnymi postaciami- w płynie, tabletkach, kryształkach, saszetkach.

5.    5. Gryszczeniówka to kolejne z produktów, które wzbudziły moją ciekawość. Gryszczeniówka oferuje przetwory owocowe przygotowywane naturalnie, ze słodkich owoców, bez zagęstników, rafinowanego cukru.  Miałam okazję spróbować powideł śliwkowych z samych owoców, bez cukru. Były naprawdę smaczne, wywarzone, no i było czuć owoce.

6.    6.Ciekawym miejscem na mapie Zielonej Góry jest sklep PRZYJACIELE JEDZENIA mieszczący się przy ul. Jaskółczej 34c. Znajdziecie tam produkty wyselekcjonowane, pochodzące wprost od producentów lokalnych, regionalnych. Najwyższej jakości pieczywo, nabiał jak zapewnia właściciel. Chyba muszę się tam wybrać, gdy wrócę do Zielonej Góry.

      Na targach było znacznie więcej ciekawych Wystawców, jednak nie miałam na tyle  czasu, by dokładnie przyjrzeć się każdemu z nich. Jeśli będziecie mieli kiedyś okazję  uczestniczyć w takim evencie to skorzystajcie, bo warto!!

      Pozdrawiam Was,
      Beata

Ps. Na targach dowiedziałam się również, że w lubuskim działa kooperatywa spożywcza, która zrzesza małych producentów i hodowców i pośredniczy w sprzedaży ich produktów. Z tego, co słyszałam ceny są naprawdę przystępne a produkty świeże i sprawdzone. Jak będę miała jakieś namiary to się podzielę : )