15 października 2013

PODRASOWANY WINEM KISIEL ŻURAWINOWY (+18)

09:00

Share it Please
Witajcie!

W weekend dostałam w prezencie koszyczek żurawiny i nie mogłam pozwolić jej się zmarnować, dlatego dziś zapraszam Was na pierwszy przepis z jej wykorzystaniem.


Kisiel jest prosty w wykonaniu, robiąc go, możecie jednocześnie przygotować konfiturę z żurawiny o której będzie więcej w kolejnym wpisie.

Co będzie potrzebne do wykonania 2 porcji kisielu?

-sok z żurawiny, powstały na drodze naturalnego gotowania żurawiny i przelania jej przez sito. Ja gotowałam 500g żurawiny, więc soku powstało około. 150ml
-cynamon-szczypta
-goździki- 2 szt
-imbir- szczypta
-słodzidło- ja użyłam brązowego cukru a jego ilość zależy od dojrzałości owoców i ich smaku. Ja lubię kwaskowaty kisiel, więc nie dałam za dużo.
-woda- 3/4 szklanki
-czerwone wino, najlepiej półwytrawne- 2-3 łyżki
-mąka ziemniaczana- łyżka

Jak wykonać?

1. By otrzymać sok z żurawiny należy ją ugotować razem z cynamonem, goździkami i imbirem. Gdy puści soki przelewamy ją przez sitko i otrzymujemy gęsty sos/sok.
2. Przelewamy go do garnka, rozcieńczamy połową szklanki wody i gotujemy, podlewamy czerwonym winem, dodajemy cukru.
3. W pozostałej wodzie rozpuszczamy mąkę ziemniaczaną i w momencie, gdy sok się zagotuje wlewamy ją do garnka.
4. Mieszamy, aż zgęstnieje.

Gotowe! 

Uprzedzam, że jest to przepis dla osób, które lubią kwaskowato-słodki smak :)

Pozdrawiam Was,
Beata