28 grudnia 2012

ŚLEDZIE Z BURACZKAMI

14:11

Share it Please

Witajcie!

Dziś chciałam Wam pokazać moje wykonanie sałatki, którą podpatrzyłam na blogu GOTUJ Z CUKIERECZKIEM, ułożyłam ją trochę inaczej i trochę zmodyfikowałam, idealna jeśli zostało Wam trochę niewykorzystanych filetów śledziowych, zresztą zobaczcie sami:
 



Składniki:

-śledź solony- 400g
-buraki- 3-4 średniej wielkości
-ziemniaki- 3-4 średniej wielkości
-ogórek konserwowy- 2 szt
-groszek konserwowy- 3 łyżki
-cebula
-majonez- łyżka
-śmietana-pół dużego kubka
-jogurt naturalny-pół dużego kubka
-pieprz, sól
-ocet winny
-koperek

Przygotowanie:

1. Ziemniaki i buraki gotujemy razem ze skórką w osobnych garnkach. Gdy będą miękkie, wyłączamy, studzimy i obieramy.
2. Buraki ścieramy na tarce o grubych oczkach, doprawiamy solą, pieprzem oraz octem.
3. Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę 1cmx1cm.
4. Śledzie moczymy w wodzie przez kilka godzin (im dłużej, tym lepiej), kroimy w paski, wkładamy do miski. Następnie kroimy drobno cebulę, dodajemy do śledzi, kolejno groszek, pokrojonego ogórka, mieszamy. 
5. Przygotowujemy sos z majonezu, jogurtu oraz śmietany, przyprawiając go pieprzem i solą. Mieszamy razem ze śledziami.
6. Przygotowujemy duży talerz, na środku kładziemy śledzie, wokół ziemniaki, a następnie buraki, posypujemy wszystko pokrojonym koperkiem.

Gotowe!

Pozdrawiam Was,
Beata.